Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSteinhauer, Hans Walter; Zinn, Sabine; Aßmann, Christian
TitelWeighting panel cohorts in institutional contexts.
QuelleAus: Blossfeld, Hans-Peter (Hrsg.); Maurice, Jutta von (Hrsg.); Bayer, Michael (Hrsg.); Skopek, Jan (Hrsg.): Methodological issues of longitudinal surveys. Wiesbaden: Springer VS (2016) S. 39-62
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-658-11992-8; 978-3-658-11994-2
DOI10.1007/978-3-658-11994-2_3
SchlagwörterDatenerhebung; Forschungsdesign; Forschungsmethode; Panel; Design; Partizipation; Hintergrundinformation; Studie; NEPS (National Educational Panel Study)
AbstractThe National Educational Panel Study (NEPS) surveys and tests, next to adults, undergraduates, and newborns, Kindergarten children and students within their institutional contexts. Individuals who decided to participate in the panel study can refuse participation in specific waves or drop out completely. Weighting adjustments are usually applied to account for nonparticipation. Within the institutional cohorts of the NEPS, these adjustments take clustering at the institutional level into account. In NEPS, information on children is enriched by interviews with their parents. Thus, dealing with two distinct but possibly interdependent participation decisions has to be regarded by a joint modeling approach. The results of models analyzing the participation propensity provide insights concerning factors influencing the participation probability. In general, few potential determinants affect participation decisions. These include place of residence, language spoken at home, age, and having missing values in personal or migration-related characteristics. For later waves the participation status of the previous wave has proved to be a good predictor. Moreover, being surveyed and tested within the institutional context positively influences participation decisions. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: